27-11-14

Hebt u ook problemen met Water Link ?

vander meydenstraat kelder 3.jpgkelder2.jpg

Voor onze problemen met Water Link hebben we ons tot de zogenaamde klantendienst van Water Link gericht die enkel uit was op onze betaling en geen aandacht wenste te schenken aan onze problematiek.

Zij werd daarin gesteund door de Vlaamse Ombudsdienst die met geen woord op onze aangehaalde problemen wenste in te gaan en Water Link steunde zodat we aanmaningen (kosten 5 euro) en ingebrekestellingen (kosten 15 euro) ontvingen.  Water Link dreigde ook met een deurwaarder en het afsluiten van de watervoorziening.

Ook bij de Antwerpse Ombudsdienst die ons aanraadt om een advocaat te nemen, konden we met onze klacht niet terecht.

We zijn ons er van bewust dat honderden mensen zich in eenzelfde situatie bevinden en dat zij enkel tot betalen worden gedwongen zonder dat hun klachten over de facturen van hun water-, gas- en/of electriciteitsmaatschappij, ernstig onderzocht en behandeld worden.

Sinds geruime tijd hebben we een de blog http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/ waarop mensen die problemen hebben met Electrabel hun verhaal kwijt kunnen.

We wensen ook deze blog voor de slachtoffers van de energiemaatschappijen open te stellen.

----------------

Geachte heer Boeykens

 

U zond mij nog een reactie op mijn vorige mail over de factuur die u kreeg van Water-Link.

Helaas moet ik u melden dat ik als ombudsvrouw van de stad Antwerpen enkel bevoegd ben voor de stedelijke dienstverlening, lokale politie, stedelijk onderwijs, OCMW, het zorgbedrijf en de sociale huisvestingsmaatschappijen.

Water-Link valt niet onder mijn bevoegdheid.

 

Omdat u toch nog verdere stappen wil ondernemen raad ik u aan om advies in te winnen bij een advocaat of contact op te nemen met een bureel voor juridische bijstand dat u kunt vinden via onderstaande link

www.advocaat.be

 

Alvast veel succes gewenst

 

 

Met vriendelijke groeten

 

Karla Blomme | Ombudsvrouw

Ombudsdienst stad Antwerpen, lokale politie, OCMW en Zorgbedrijf Antwerpen, sociale huisvesting

De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

Ingang kantoor:  Muizenstraat

 

tel +0800 94 843
ombudsvrouw@stad.antwerpen.be |www.antwerpen.be/ombudsvrouw

26-11-14

Antwerpen: problemen met Water Link

kelder.jpg

Antwerpen, 21 november 2014
 
Karla Blomme | Ombudsvrouw
Ombudsdienst stad Antwerpen, OCMW, lokale politie en sociale huisvesting

De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

 

 

Geachte Mevrouw,

 
Bedankt voor uw antwoord.
 
Zoals u in mijn schrijven zal hebben gelezen, ben ik helemaal niet tevreden over de manier waarop de Vlaamse Ombudsdienst mijn klacht inzake Water Link afhandelde.
Misschien is dit voor een deel te wijten aan het feit dat ik in mijn eerste brief schreef dat ik 'weinig of geen vertrouwen in de Vlaamse Ombudsdienst heb' maar deze opmerking was dan ook terecht.
Op 35 jaar tijd heeft geen enkel van mijn klachten bij de Vlaamse Ombudsdienst, tot een positief resultaat geleid. Dat is niet normaal te noemen.
Ik werkte vroeger (ten tijde van Wivina Demeester) bijvoorbeeld heel wat rond de rechten van de patiënt maar al mijn klachten terzake werden door de Vlaamse Ombudsdienst die telkens voortging op de verklaring van de Vlaamse Gezondheidsinspectie die een nauwe band onderhoudt met Caritas-instellingen, geklasseerd.  Daardoor begon ik mij af te vragen wat de feitelijke rol was van de Vlaamse Ombudsdienst. De dienst leek niet te zijn bedoeld om klachten te onderzoeken maar om fouten van overheidsinstanties dicht te dekken.
 
Ik maakte hetzelfde mee met mijn klacht rond de Geelse Huisvesting die één van haar bestuursleden petities in een wijk liet opstellen, om bepaalde mensen uit hun sociale woning te zetten. De maatschappij wees ook sociale woningen toe aan mensen die er geen recht op hadden. Ik schreef hierover ondermeer naar oud-minister Keulen (Open VLD) die in een bepaald geval 'eerst' de resultaten van een procedure voor de Vrederechter afwachtte, om mij dan enkele maanden later mede te delen dat hij zich 'niet kon mengen in gerechtelijke procedures'. Ik bracht deze gang van zaken meermaals ter sprake bij de Vlaamse Ombudsdienst waar men deze gang van zaken blijkbaar normaal vond.
 
Enkele jaren geleden diende ik verschillende klachten in inzake het systematisch achterhouden van onze briefwisseling en de folterpraktijken tegenover Marcel Vervloesem, bestuurslid van onze vereniging, in de gevangenis van Brugge.
Tot mijn verbazing wou de Vlaamse Ombudsdienst toen wel ingaan op mijn klachten inzake willekeurige sancties en folterpraktijken in de gevangenis van Brugge die in strijd waren met de zogenaamde gevangeniswet.
Maar toen ik de Vlaamse Ombudsdienst verder contacteerde, ontving ik geen enkel antwoord meer alsof er vanuit het kabinet van oud-justitieminister De Clerck de opdracht gegeven was om geen aandacht te besteden aan deze zaak.
 
Ook in mijn persoonlijke probleem met Water Link, bleef de Vlaamse Ombudsdienst volgens mij in gebreke. Mijn klacht draaide rond het feit dat Water Link mij 25 euro wou laten betalen voor het feit dat ik de stand van mijn meter, laattijdig had aangegeven en er intussen iemand van de maatschappij was langs geweest om de meterstand te noteren.
De Vlaamse Ombudsdienst wees op een artikeltje van het contract dat haar door Water Link was toegezonden waarin stond dat 'alle kosten door de klant dienen betaald te worden'.  Einde discussie.  
Ik zond de Vlaamse Ombudsdienst echter een reeks foto's waaruit bleek dat ik de kelder (zonder verlichting, zonder trapleuning,) niet kon betreden en vroeg de Vlaamse Ombudsdienst tevens om de Antwerpse Wooninspectie te willen contacteren die deze feiten enkele weken geleden heeft vastgesteld en in haar rapport genoteerd heeft. Ook de man van de Antwerpse Wooninspectie is de kelder niet ingegaan omdat hij geen risico wou nemen. Zoals u weet, wil de Antwerpse Wooninspectie de woonkwaliteit van de Antwerpenaars verbeteren. Dus ik dacht wel dat de Vlaamse Ombudsdienst deze dienst wel eens mocht contacteren.
Water Link wist het zo te draaien dat ik bepaalde facturen niet had betaald. Dat had echter niets met mijn klacht te maken en ik vind het fout dat de Vlaamse Ombudsdienst die redenering overnam.
 
Om toch even verder op de betaling van de facturen in te gaan: een bepaalde rekening van Water Link bleek bij nazicht, en in tegenstelling tot wat ik genoteerd had, inderdaad niet te zijn betaald. Het betrof hier een bedrag van 53 euro voor de maand september 2014.  Ik heb dat bedrag toen onmiddellijk op de rekening van Water Link gestort. Een ander bedrag had te maken met de aansluiting van het water, waarvan men mij echter nooit op de hoogte bracht. Ik wist zelfs niet eens dat de huisbaas het water had afgesloten voor dat ik het appartement huurde.
 
De Vlaamse Ombudsdienst volgde dus uitsluitend de redenering van Water Link zonder rekening te houden met mijn klacht rond het opmeten van de water-meterstand. Ze wees mij op het feit dat ik mij 'akkoord verklaarde met het feit om alle onkosten van Water Link te betalen' en stelde mij (zoals Water Link) voor als een soort wanbetaler, wat ik helemaal niet ben en helemaal naast de kwestie is.
Omdat Water Link zich door de Vlaamse Ombudsdienst gesteund voelde, begon zij mij aanmaningen en ingebrekestellingen te sturen. 
Ik werd zodanig onder druk gezet dat ik een voor mij onverklaarbare rekening van Water Link ten belope van maar liefst 96 euro tenslotte betaalde.
 
Ik denk dat er zich heel wat mensen in mijn situatie bevinden. Zij betalen tenslotte maar, niet omdat zij akkoord zijn met de factuur, maar omdat zij van alle problemen en op de opéénstapeling van bijkomende kosten willen verlost zijn. 
 
De klantendiensten van Electrabel, Waterlink en de gasmaatschappijen werken als ware incasso-bureau's. Indien er een betwisting is, krijgt men kosten voor aanmaningen, ingebrekestellingen en deurwaarders. Bovendien wordt ermee gedreigd om het water, de gas of de elektriciteit af te sluiten (wat weer bijkomende kosten voor de her-aansluiting met zich meebrengt).
Over de facturen valt niet de discussiëren.
 
Op mijn blog http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/ getuigen honderden mensen over het feit dat zij nergens met hun klachten terecht kunnen. 
 
Het is niet de taak van de Vlaamse en Antwerpse Ombudsdienst om voor de frauduleuze en klant-vijandige praktijken van de Energie- Water- en Gasmaatschappijen te kiezen.
 
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
 
Hoogachtend,
 
Jan Boeykens
Van der Meydenstraat 12/2
2140 Borgerhout
------------
van:  Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>
aan:  Ombudsvrouw <ombudsvrouw@stad.antwerpen.be>
cc:  Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>,
 "antwerpen@radiocontact.be" <antwerpen@radiocontact.be>,
 "antwerps.pershuis@pandora.be" <antwerps.pershuis@pandora.be>,
 bart.dewever@stad.antwerpen.be,
 koen.kennis@stad.antwerpen.be,
 Philip Heylen <philip.heylen@stad.antwerpen.be>,
 Lu VC <ludo.vancampenhout@stad.antwerpen.be>,
 claude.marinower@stad.antwerpen.be,
 marc.vanpeel@stad.antwerpen.be,
 rob.vandevelde@stad.antwerpen.be,
 nabilla.aitdaoud@stad.antwerpen.be,
 fons.duchateau@stad.antwerpen.be,
 stadssecretaris@stad.antwerpen.be,
 marleen Boeykens <Marleen_boeykens@hotmail.com>
datum:  26 november 2014 20:01

 

21-11-14

Problemen met Water Link: Ombudsdienst Stad Antwerpen

gantman.jpg

Antwerpen, 21 november 2014

 
Karla Blomme | Ombudsvrouw
Ombudsdienst stad Antwerpen, OCMW, lokale politie en sociale huisvesting
De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

Geachte Mevrouw,


Bedankt voor uw antwoord.
 
Zoals u in mijn schrijven zal hebben gelezen, ben ik helemaal niet tevreden over de manier waarop de Vlaamse Ombudsdienst mijn klacht inzake Water Link afhandelde.
Misschien is dit voor een deel te wijten aan het feit dat ik in mijn eerste brief schreef dat ik 'weinig of geen vertrouwen in de Vlaamse Ombudsdienst heb' maar deze opmerking was dan ook terecht.
Op 35 jaar tijd heeft geen enkel van mijn klachten bij de Vlaamse Ombudsdienst, tot een positief resultaat geleid. Dat is niet normaal te noemen.
Ik werkte vroeger (ten tijde van Wivina Demeester) bijvoorbeeld heel wat rond de rechten van de patiënt maar al mijn klachten terzake werden door de Vlaamse Ombudsdienst die telkens voortging op de verklaring van de Vlaamse Gezondheidsinspectie die een nauwe band onderhoudt met Caritas-instellingen, geklasseerd.  Daardoor begon ik mij af te vragen wat de feitelijke rol was van de Vlaamse Ombudsdienst. De dienst leek niet te zijn bedoeld om klachten te onderzoeken maar om fouten van overheidsinstanties dicht te dekken.
 
Ik maakte hetzelfde mee met mijn klacht rond de Geelse Huisvesting die één van haar bestuursleden petities in een wijk liet opstellen, om bepaalde mensen uit hun sociale woning te zetten. De maatschappij wees ook sociale woningen toe aan mensen die er geen recht op hadden. Ik schreef hierover ondermeer naar oud-minister Keulen (Open VLD) die in een bepaald geval 'eerst' de resultaten van een procedure voor de Vrederechter afwachtte, om mij dan enkele maanden later mede te delen dat hij zich 'niet kon mengen in gerechtelijke procedures'. Ik bracht deze gang van zaken meermaals ter sprake bij de Vlaamse Ombudsdienst waar men deze gang van zaken blijkbaar normaal vond.
 
Enkele jaren geleden diende ik verschillende klachten in inzake het systematisch achterhouden van onze briefwisseling en de folterpraktijken tegenover Marcel Vervloesem, bestuurslid van onze vereniging, in de gevangenis van Brugge.
Tot mijn verbazing wou de Vlaamse Ombudsdienst toen wel ingaan op mijn klachten inzake willekeurige sancties en folterpraktijken in de gevangenis van Brugge die in strijd waren met de zogenaamde gevangeniswet.
Maar toen ik de Vlaamse Ombudsdienst verder contacteerde, ontving ik geen enkel antwoord meer alsof er vanuit het kabinet van oud-justitieminister De Clerck de opdracht gegeven was om geen aandacht te besteden aan deze zaak.
 
Ook in mijn persoonlijke probleem met Water Link, bleef de Vlaamse Ombudsdienst volgens mij in gebreke. Mijn klacht draaide rond het feit dat Water Link mij 25 euro wou laten betalen voor het feit dat ik de stand van mijn meter, laattijdig had aangegeven en er intussen iemand van de maatschappij was langs geweest om de meterstand te noteren.
De Vlaamse Ombudsdienst wees op een artikeltje van het contract dat haar door Water Link was toegezonden waarin stond dat 'alle kosten door de klant dienen betaald te worden'.  Einde discussie.  
Ik zond de Vlaamse Ombudsdienst echter een reeks foto's waaruit bleek dat ik de kelder (zonder verlichting, zonder trapleuning,) niet kon betreden en vroeg de Vlaamse Ombudsdienst tevens om de Antwerpse Wooninspectie te willen contacteren die deze feiten enkele weken geleden heeft vastgesteld en in haar rapport genoteerd heeft. Ook de man van de Antwerpse Wooninspectie is de kelder niet ingegaan omdat hij geen risico wou nemen. Zoals u weet, wil de Antwerpse Wooninspectie de woonkwaliteit van de Antwerpenaars verbeteren. Dus ik dacht wel dat de Vlaamse Ombudsdienst deze dienst wel eens mocht contacteren.
Water Link wist het zo te draaien dat ik bepaalde facturen niet had betaald. Dat had echter niets met mijn klacht te maken en ik vind het fout dat de Vlaamse Ombudsdienst die redenering overnam.
 
Om toch even verder op de betaling van de facturen in te gaan: een bepaalde rekening van Water Link bleek bij nazicht, en in tegenstelling tot wat ik genoteerd had, inderdaad niet te zijn betaald. Het betrof hier een bedrag van 53 euro voor de maand september 2014.  Ik heb dat bedrag toen onmiddellijk op de rekening van Water Link gestort. Een ander bedrag had te maken met de aansluiting van het water, waarvan men mij echter nooit op de hoogte bracht. Ik wist zelfs niet eens dat de huisbaas het water had afgesloten voor dat ik het appartement huurde.
 
De Vlaamse Ombudsdienst volgde dus uitsluitend de redenering van Water Link zonder rekening te houden met mijn klacht rond het opmeten van de water-meterstand. Ze wees mij op het feit dat ik mij 'akkoord verklaarde met het feit om alle onkosten van Water Link te betalen' en stelde mij (zoals Water Link) voor als een soort wanbetaler, wat ik helemaal niet ben en helemaal naast de kwestie is.
Omdat Water Link zich door de Vlaamse Ombudsdienst gesteund voelde, begon zij mij aanmaningen en ingebrekestellingen te sturen. 
Ik werd zodanig onder druk gezet dat ik een voor mij onverklaarbare rekening van Water Link ten belope van maar liefst 96 euro tenslotte betaalde.
 
Ik denk dat er zich heel wat mensen in mijn situatie bevinden. Zij betalen tenslotte maar, niet omdat zij akkoord zijn met de factuur, maar omdat zij van alle problemen en op de opéénstapeling van bijkomende kosten willen verlost zijn. 
 
De klantendiensten van Electrabel, Waterlink en de gasmaatschappijen werken als ware incasso-bureau's. Indien er een betwisting is, krijgt men kosten voor aanmaningen, ingebrekestellingen en deurwaarders. Bovendien wordt ermee gedreigd om het water, de gas of de elektriciteit af te sluiten (wat weer bijkomende kosten voor de her-aansluiting met zich meebrengt).
Over de facturen valt niet de discussiëren.
 
Op mijn blog http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/ getuigen honderden mensen over het feit dat zij nergens met hun klachten terecht kunnen. 
 
Het is niet de taak van de Vlaamse en Antwerpse Ombudsdienst om voor de frauduleuze en klant-vijandige praktijken van de Energie- Water- en Gasmaatschappijen te kiezen.
 
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
 
Hoogachtend,
 
Jan Boeykens
Van der Meydenstraat 12/2
2140 Borgerhout
 
===
 
Geachte heer Boeykens
 
Bedankt voor uw mail.
Aangezien uw mail in eerste instantie gericht is aan de Vlaamse ombudsman, ga ik ervan uit dat u van hem een antwoord mag verwachten.
 
Mocht u in de toekomst nog vragen en of opmerkingen hebben, verneem ik dit graag van u.
 
met vriendelijke groeten
 
Karla Blomme | Ombudsvrouw
 
====
Foto: André Gantman (NV-A), directeur van Water Link

15-11-14

Antwerpen: Problemen met Water-Link

Gantman

Brief aan de Vlaamse Ombudsman

Ik heb de factuur van Water-link die profiteerde van uw partijdige tussenkomst, betaald maar ben niet akkoord met de aangerekende kosten, zoals ik u schreef. Het gaat hier om een factuur van maar liefst 96 euro en het is onduidelijk waar die kosten allemaal vandaan komen.

U hield geen rekening met de foto's waaruit bleek dat ik de kelder niet kon betreden en het feit dat de Antwerpse Wooninspectie die de kelder niet is ingegaan vanwege de stapels rommel en het gevaar van een ongeval, dit in haar rapport genoteerd heeft.

Het is inderdaad zo dat een factuur voor een bepaalde maand, alhoewel als 'betaald' genoteerd in mijn administratie, niet betaald leek zoals ik twee weken geleden geconstateerd heb door mijn rekeningen na te kijken. Ik heb die toen onmiddellijk betaald terwijl u mij met Water-Link als een wanbetaler afschilderde.

Ik wist helemaal niets van het feit dat er nog aansluitingskosten dienden betaald te worden alhoewel ik dit grondig zal nakijken aangezien men mij geen herinnering ter zake stuurde.

Er komt in ieder geval nog een staartje aan deze zaak omdat u mijn klacht niet naar behoren hebt behandeld en ik mij reeds lang vragen stel over de werking van de Vlaamse Ombudsdienst die bijvoorbeeld ook de mensen die slachtoffer worden van de onverklaarbare facturen van Electrabel, niet verder helpt en zich ook in die zaken partijdig opstelt.

Ik heb de indruk dat u deze mensen als wanbetalers beschouwt zonder de zaken grondig te onderzoeken.

hoogachtend

-----

Foto: André Gantman (NV-A), advocaat en chef van Water Link die enkele jaren geleden nog stelde dat hij 'geen politieke benoemingen aanvaardt". Zoals men weet, wil de NV-A op alles en iederééén besparen. Ook de prijzen van water en electriciteit (terwijl heel wat mensen hun facturen niet kunnen betalen) gaan de hoogte in.

Justitie: Verzoekschrift ter attentie van minister Turtelboom

minister.Turtelboom.pedofilie

Betreft:

Verzoekschrift om de door burgemeester Johny De Raeve (Open-Vld) van Zonhoven en voormalig Belgisch minister van justitie Annemie Turtelboom (Open-Vld) bij A.M.L van Rooij en J.E.M. van Rooij van Nunen afgenomen identiteit op het adres van de vanaf 1 januari 2011 tot 15 oktober 2012 en vanaf 29 augustus 2013 tot heden door burgemeester Johny De Raeve in het Belgische Rijksregister valselijk geregistreerde onbewoonde woning Hazendansweg 36A, 3520 te Zonhoven op grond van de inhoud van dit verzoekschrift weer terug te geven, waartoe u onder meer op grond van het op 12 november 2012 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde arrest van 25 oktober 2012 (rolnummer: 130/2012) overeenkomstig uw afgelegde eed grondwettelijk verplicht bent, door aan:

  1. Van Rooij, Adrianus Marius Lambertus, bij besluit vanaf 1 januari 2011 wonende op zijn hoofdverblijfplaats Hazendansweg 36A, 3520 Zonhoven (België) met terugwerkende kracht een identiteitskaart te verstrekken;
  2. Van Nunen Johanna Elisabeth Maria, bij besluit vanaf 1 januari 2011 wonende op haar hoofdverblijfplaats Hazendansweg 36A, 3520 Zonhoven (België) met terugwerkende kracht een identiteitskaart te verstrekken;

en dat vóór uiterlijk 15 november 2014 bij kerende e-mail schriftelijk te bevestigen:

Voor de inhoud van dit verzoekschrift d.d. 11 november 2014 verwijzen wij u naar de volgende link:

http://www.mstsnl.net/ekc/pdf/11-november-2014-verzoekschrift-aan-vlaams-minister-liesbeth-homans-van-binnenlands-bestuur.pdf

14-11-14

Slachtoffers van de Regering Michel: de pensioenspaarders

michel.jpg

Wie aan pensioensparen doet, zal dit jaar niet 950 euro fiscaal in mindering brengen, maar 940 euro. De regering-Michel bevriest het plafond van de belastingvermindering op het niveau van 2013, blijkt uit het ontwerp van programmawet, waarover De Tijd vandaag bericht.

De regering-Michel besliste bij de begrotingsbesprekingen een reeks belastingverminderingen voor vier jaar te bevriezen en dus niet aan te passen aan de stijging van de levensduurte. Maar uit de programmawet blijkt nu dat die verminderingen bevroren worden op het niveau van 2013. En niet, zoals verwacht, op het niveau van dit jaar. In de praktijk betekent dat bijvoorbeeld dat dit jaar "slechts" 940 euro kan worden ingebracht voor pensioensparen, 10 euro minder dan het bedrag van 950 euro waar iedereen van uitgaat. Duizenden Belgen dreigen dit jaar dus te veel te storten.

Voorts geldt de fiscale vrijstelling voor het spaarboekje dit jaar niet voor rente-inkomsten tot 1.900 euro, zoals eerder aangekondigd begin dit jaar, maar voor 1.880 euro. Gepensioneerden, zieken en invaliden worden volgens fiscalist Jef Wellens bij Wolters Kluwer het zwaarst getroffen door de ingreep omdat zij genieten van grote belastingverminderingen, die nu ook worden verlaagd.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2120544/2014/11/14/Michel-I-snoeit-in-belastingverminderingen.dhtml

Minister Turtelboom: stapels onbetaalde facturen

turtelboom.jpg

Het schijnt dat er stapels onbetaalde facturen op het kabinet van de voormalige justitieminister Turtelboom (Open VLD, Vlaamse liberalen) zijn gevonden.

De gewone burger ontvangt bij niet-betaling van een factuur, stapels aanmaningen en in gebrekestellingen die hij moet betalen.

Bovendien komen er daar nog eens gerechtskosten bovenop voor inbeslagnames. En water, electriciteit en gas worden dikwijls, bij middel van chantage, afgesloten zodat men ook nog eens de kosten van de heraansluiting mag betalen.

07-11-14

Belgische regering daagt bevolking verder uit

DSCI5025.JPG
DSCI5012.JPG
DSCI5015.JPG

Premier Charles Michel denkt er niet aan de indexsprong of de zogenaamde 'besparingen' (want er wordt wel geld uitgegeven aan gevechtsvliegtuigen en andere zaken) in te trekken. 'Ik wil zeer duidelijk zijn: wij zullen deze maatregelen uitvoeren', aldus Michel.  

Het wordt dus een actie van lange adem. En de Belgische bevolking zal zich, met of zonder de vakbonden die misschien op een bepaald moment zullen afhaken, op een intelligente manier moeten organiseren om deze burger-vijandige regering uit het zadel te lichten. 

06-11-14

Brussel: Staking 6 november 2014

staking 1.jpg
staking 2.jpg
staking 7.jpg
staking 6.jpg
De staking tegen de regering Michel met al haar 'besparingsmaatregelen' (ondermeer de kosten van water en electriciteit gaan flink de hoogte in) was een succes. Men spreekt van 100.000 stakers. De betoging verliep rustig. Op het einde van de staking kwam het wel even tot een conflict tussen politie en groepjes radicale militanten en jongeren. Daarbij werden er traangasbommen gebruikt.

05-11-14

Neem deel aan de staking op 6 november 2014 !

staking regering michel - kopie.jpg

Minister Turtelboom maakte bekend dat de electriciteitsfacturen met 15% zullen stijgen terwijl heel wat mensen hun electriciteitsfacturen (waarmee dikwijls geknoeid werd) niet kunnen betalen. 

Het is om die reden en vanwege de andere keiharde besparingsmaatregelen van de regering Michel dat de vakbonden besloten hebben om te gaan staken.

Morgen, donderdag 6 november 2014, wordt er om 11 uur samengekomen aan het Noord-Station te Brussel. Er zijn gratis verbindingen voorzien vanuit Antwerpen, Gent en andere steden. Antwerpen: om 10 uur aan het Centraal Station.

De regering Michel voert intussen geheime onderhandelingen met de vakbonden en de liberale vakbond zei dat het na de algemene staking op 15 december, 'misschien niet meer nodig zal zijn om verder te staken'. De stakingen zullen echter niet voldoen om de harde besparingesmaatregelen van de regering Michel te stoppen en heel wat mensen zien de stakingen als een aanloop naar de acties die er in de loop van de komende jaren zullen gevoerd worden.

http://www.abvv-regio-antwerpen.be/art/pid/28885/6-november-%7C-Betoging-Brussel-Vervoer-uit-Antwerpen.htm

http://www.demorgen.be/binnenland/-turtelboom-impact-oversubsidiering-groene-stroom-zal-groot-zijn-a2112203/

http://www.demorgen.be/binnenland/temmerman-turtelboom-liet-karrenvracht-onbetaalde-facturen-achter-a2110083/