03-03-15

Woningen: klacht bij Ombudsdienst Antwerpen

Van der Meydenstraat Antwerpen klacht.JPG

Geachte heer Boeykens

 

Bedankt voor uw bijkomende mail. Ik raad u aan om klacht neer te leggen bij de lokale politie.

 

Wanneer u in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebt over de Antwerpse stadsdiensten, mag u mij uiteraard opnieuw contacteren.

 

Met vriendelijke groeten


Karla Blomme | Ombudsvrouw

Ombudsdienst stad Antwerpen, lokale politie, OCMW en Zorgbedrijf Antwerpen, sociale huisvesting

De Coninckplein 25, 2060 Antwerpen (ingang Muizenstraat)
tel +0800 94 843

ombudsvrouw@stad.antwerpen.be | www.antwerpen.be/ombudsvrouw

vind de ombudsman die bij je probleem past op www.ombudsman.be

 

volg ons op facebook en twitter

 

van:Ombudsvrouw <ombudsvrouw@stad.antwerpen.be>

aan:Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>

datum:3 maart 2015 14:35

onderwerp:RE: Klacht huurwoningen Antwerpen

 

verzonden door:stad.antwerpen.be

------------------------------------------------------------------------------------------

Ombudsvrouw Stad Antwerpen

Geachte Mevrouw,

U antwoordde mij dat ik met mijn klacht over een huurwoning in de Van der Meydenstraat te Borgerhout die ik bezichtigde, niet bij u terecht kan.

In tegenstelling tot wat ik uit goede bron vernomen heb, zou de Stad Antwerpen dus geen financiële steun verlenen aan opkopers van oude woningen om die woningen, via een soort jongeren-stagecontract, te 'renoveren'. En mijn klacht zou 'inhoudelijk niet specifiek genoeg zijn om een onderzoek op te starten'.

Bovendien stelt u dat mijn klacht 'gedateerd' is.

Inmiddels ben ik door mijn vroegere huisbaas in de Van der Meydenstraat (die daarin gesteund werd door zijn vrouw die mede-eigenaar is), gewaarschuwd voor het feit dat de opkoper van de oude woningen 'gevaarlijk' kan zijn en dat ik mijn publicaties terzake op het internet terzake 'het best kan verwijderen'.

Ik ben echter niet van plan om op dit verzoek in te gaan omdat mijn vroegere huisbaas beweerde dat ik door mijn huurder-buurman destijds werd 'weggeselecteerd' terwijl deze laatste mij juist een geschikte kandidaat vond voor het huren van een appartement en een goed woordje wou doen bij de opkoper.  Daarbij vertrouwde hij me toe op welke manier de opgekochte woningen werden opgeknapt.

Ik hoop dat de diensten van de Stad Antwerpen alsnog een onderzoek zullen instellen en ik zal mij, zoals u voorstelde, tot de politie wenden indien ik bedreigd zou worden.

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Hoogachtend,

Jan Boeykens

 
van:Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>
aan:Ombudsvrouw <ombudsvrouw@stad.antwerpen.be>
cc:Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>
datum:2 maart 2015 16:37
onderwerp:Re: Klacht huurwoningen Antwerpen
 
---------------

Geachte heer Boeykens

 

Bedankt voor uw mail over een huurwoning die u bezichtigde.

 

Als ombudsvrouw ben ik niet bevoegd voor woningen op de private markt, daarvoor kunt u terecht bij de Huurdersbond.

 

Ik keek na of er door de stad opleidingen worden voorzien voor het renoveren van gebouwen, maar dat is niet zo. Uw klacht is inhoudelijk niet specifiek genoeg om een onderzoek op te starten en ook reeds gedateerd als u spreekt over een jaar geleden.

 

Ik stel voor dat u zich richt tot de Huurdersbond. Bij het vermoeden van wanpraktijken kunt u zich (of de huisbaas) zeker richten tot de lokale politie van Antwerpen.

 

met vriendelijke groeten

 

Karla Blomme | Ombudsvrouw

Ombudsdienst stad Antwerpen, OCMW, lokale politie en sociale huisvesting

De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

tel + 32 0800 94 843 

ombudsvrouw@stad.antwerpen.be | www.antwerpen.be/ombudsvrouw

 

vind de ombudsman die bij je probleem past op www.ombudsman.be

volg ons op facebook en twitter

van:Ombudsvrouw <ombudsvrouw@stad.antwerpen.be>

aan:Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>

datum:16 februari 2015 11:18

onderwerp:RE: Klacht huurwoningen Antwerpen

 

verzonden door:stad.antwerpen.be

---------------

Ombudsvrouw Stad Antwerpen

Antwerpen, 14 februari 2015

 
Geachte Mevrouw,
 
Betreft: wanpraktijken huurwoningen
 
Ongeveer een jaar geleden was ik op zoek naar een appartement in Antwerpen.
 
Op een bepaald moment had ik een gesprek met de heer Dams die een appartement huurt op het adres van de Van der Meydenstraat 10, 214O Borgerhout (Antwerpen).
 
De heer Dams wou mij als kandidaat-huurder aan de huisbaas voordragen.
Vandaar dat ik een langdurig en vertrouwelijk gesprek ten zijnen huize had.
 
Wat hij me vertelde was onthullend.
 
Het huis waarin hij, te samen met andere mensen een appartement huurt, schijnt het eigendom te zijn van een steenrijke Turk die in Turkije zelfs een eigen vacantie-eiland zou hebben.
 
De man koopt automatisch oude woningen op en laat die dan voor een appel en een ei door Turkse jongeren 'renoveren'.
De jongeren die over geen beroepsbekwaamheid beschikken, volgen zogenaamd een opleiding die door de Stad Antwerpen grotendeels wordt bekostigd. Op die manier weet de Turkse huisbaas zich te verrijken.
 
De 'gerenoveerde' woningen bevatten talrijke gebreken en de ingebouwde toestellen zoals ijskasten en elektrische vuren zijn van goedkope en slechte kwaliteit alhoewel zij er op het eerste zicht 'goed' uit zien.
 
De heer Dams had heel wat moeten investeren om zijn appartement bewoonbaar te maken en diende tevens veranderingswerken uit te voeren.
 
Hij vertelde mij dat de buitendeur stuk was geweest en maandenlang had openstaan.  Het schrijven naar de huisbaas leverde niets op. Tenslotte liet hij de buitendeur op eigen kosten door vaklui herstellen.
 
Ik vraag mij af of de Stad Antwerpen haar samenwerking met dubieuze figuren niet beter kan opzeggen.
 
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
 
Hoogachtend,
 
Jan Boeykens
Van der Meydenstraat 12 bus 2
2140 Borgerhout

14:54 Gepost door slaapkamer-expert in Antwerpen, Klacht, Nieuws, Ombudsdienst, woningen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

16-02-15

Antwerpen: klacht inzake het renoveren van woningen

geknoei woningen Stad Antwerpen.JPG

We kregen het volgende antwoord van de Ombudsvrouw van de Stad Antwerpen in verband met onze klacht inzake het renoveren van woningen:

Geachte heer Boeykens

 

Bedankt voor uw mail over een huurwoning die u bezichtigde.

 

Als ombudsvrouw ben ik niet bevoegd voor woningen op de private markt, daarvoor kunt u terecht bij de Huurdersbond.

 

Ik keek na of er door de stad opleidingen worden voorzien voor het renoveren van gebouwen, maar dat is niet zo. Uw klacht is inhoudelijk niet specifiek genoeg om een onderzoek op te starten en ook reeds gedateerd als u spreekt over een jaar geleden.

 

Ik stel voor dat u zich richt tot de Huurdersbond. Bij het vermoeden van wanpraktijken kunt u zich (of de huisbaas) zeker richten tot de lokale politie van Antwerpen.

 

met vriendelijke groeten

 

Karla Blomme | Ombudsvrouw

Ombudsdienst stad Antwerpen, OCMW, lokale politie en sociale huisvesting

De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

tel + 32 0800 94 843 

ombudsvrouw@stad.antwerpen.be | www.antwerpen.be/ombudsvrouw

 

vind de ombudsman die bij je probleem past op www.ombudsman.be

volg ons op facebook en twitter

-------------

Antwerpen, 14 februari 2015

Antwerpse Ombudsvrouw

 
Geachte Mevrouw,
 
Betreft: wanpraktijken huurwoningen
 
Ongeveer een jaar geleden was ik op zoek naar een appartement in Antwerpen.
 
Op een bepaald moment had ik een gesprek met de heer Dams die een appartement huurt op het adres van de Van der Meydenstraat 10, 214O Borgerhout (Antwerpen).
 
De heer Dams wou mij als kandidaat-huurder aan de huisbaas voordragen.
Vandaar dat ik een langdurig en vertrouwelijk gesprek ten zijnen huize had.
 
Wat hij me vertelde was onthullend.
 
Het huis waarin hij, te samen met andere mensen een appartement huurt, schijnt het eigendom te zijn van een steenrijke Turk die in Turkije zelfs een eigen vacantie-eiland zou hebben.
 
De man koopt automatisch oude woningen op en laat die dan voor een appel en een ei door Turkse jongeren 'renoveren'.
De jongeren die over geen beroepsbekwaamheid beschikken, volgen zogenaamd een opleiding die door de Stad Antwerpen grotendeels wordt bekostigd. Op die manier weet de Turkse huisbaas zich te verrijken.
 
De 'gerenoveerde' woningen bevatten talrijke gebreken en de ingebouwde toestellen zoals ijskasten en elektrische vuren zijn van goedkope en slechte kwaliteit alhoewel zij er op het eerste zicht 'goed' uit zien.
 
De heer Dams had heel wat moeten investeren om zijn appartement bewoonbaar te maken en diende tevens veranderingswerken uit te voeren.
 
Hij vertelde mij dat de buitendeur stuk was geweest en maandenlang had openstaan.  Het schrijven naar de huisbaas leverde niets op. Tenslotte liet hij de buitendeur op eigen kosten door vaklui herstellen.
 
Ik vraag mij af of de Stad Antwerpen haar samenwerking met dubieuze figuren niet beter kan opzeggen.
 
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
 
Hoogachtend,
 
Jan Boeykens
Van der Meydenstraat 12 bus 2
2140 Borgerhout

 

19:10 Gepost door slaapkamer-expert in Actualiteit, Antwerpen, Klacht, Nieuws, renoveren | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

21-11-14

Problemen met Water Link: Ombudsdienst Stad Antwerpen

gantman.jpg

Antwerpen, 21 november 2014

 
Karla Blomme | Ombudsvrouw
Ombudsdienst stad Antwerpen, OCMW, lokale politie en sociale huisvesting
De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen

Geachte Mevrouw,


Bedankt voor uw antwoord.
 
Zoals u in mijn schrijven zal hebben gelezen, ben ik helemaal niet tevreden over de manier waarop de Vlaamse Ombudsdienst mijn klacht inzake Water Link afhandelde.
Misschien is dit voor een deel te wijten aan het feit dat ik in mijn eerste brief schreef dat ik 'weinig of geen vertrouwen in de Vlaamse Ombudsdienst heb' maar deze opmerking was dan ook terecht.
Op 35 jaar tijd heeft geen enkel van mijn klachten bij de Vlaamse Ombudsdienst, tot een positief resultaat geleid. Dat is niet normaal te noemen.
Ik werkte vroeger (ten tijde van Wivina Demeester) bijvoorbeeld heel wat rond de rechten van de patiënt maar al mijn klachten terzake werden door de Vlaamse Ombudsdienst die telkens voortging op de verklaring van de Vlaamse Gezondheidsinspectie die een nauwe band onderhoudt met Caritas-instellingen, geklasseerd.  Daardoor begon ik mij af te vragen wat de feitelijke rol was van de Vlaamse Ombudsdienst. De dienst leek niet te zijn bedoeld om klachten te onderzoeken maar om fouten van overheidsinstanties dicht te dekken.
 
Ik maakte hetzelfde mee met mijn klacht rond de Geelse Huisvesting die één van haar bestuursleden petities in een wijk liet opstellen, om bepaalde mensen uit hun sociale woning te zetten. De maatschappij wees ook sociale woningen toe aan mensen die er geen recht op hadden. Ik schreef hierover ondermeer naar oud-minister Keulen (Open VLD) die in een bepaald geval 'eerst' de resultaten van een procedure voor de Vrederechter afwachtte, om mij dan enkele maanden later mede te delen dat hij zich 'niet kon mengen in gerechtelijke procedures'. Ik bracht deze gang van zaken meermaals ter sprake bij de Vlaamse Ombudsdienst waar men deze gang van zaken blijkbaar normaal vond.
 
Enkele jaren geleden diende ik verschillende klachten in inzake het systematisch achterhouden van onze briefwisseling en de folterpraktijken tegenover Marcel Vervloesem, bestuurslid van onze vereniging, in de gevangenis van Brugge.
Tot mijn verbazing wou de Vlaamse Ombudsdienst toen wel ingaan op mijn klachten inzake willekeurige sancties en folterpraktijken in de gevangenis van Brugge die in strijd waren met de zogenaamde gevangeniswet.
Maar toen ik de Vlaamse Ombudsdienst verder contacteerde, ontving ik geen enkel antwoord meer alsof er vanuit het kabinet van oud-justitieminister De Clerck de opdracht gegeven was om geen aandacht te besteden aan deze zaak.
 
Ook in mijn persoonlijke probleem met Water Link, bleef de Vlaamse Ombudsdienst volgens mij in gebreke. Mijn klacht draaide rond het feit dat Water Link mij 25 euro wou laten betalen voor het feit dat ik de stand van mijn meter, laattijdig had aangegeven en er intussen iemand van de maatschappij was langs geweest om de meterstand te noteren.
De Vlaamse Ombudsdienst wees op een artikeltje van het contract dat haar door Water Link was toegezonden waarin stond dat 'alle kosten door de klant dienen betaald te worden'.  Einde discussie.  
Ik zond de Vlaamse Ombudsdienst echter een reeks foto's waaruit bleek dat ik de kelder (zonder verlichting, zonder trapleuning,) niet kon betreden en vroeg de Vlaamse Ombudsdienst tevens om de Antwerpse Wooninspectie te willen contacteren die deze feiten enkele weken geleden heeft vastgesteld en in haar rapport genoteerd heeft. Ook de man van de Antwerpse Wooninspectie is de kelder niet ingegaan omdat hij geen risico wou nemen. Zoals u weet, wil de Antwerpse Wooninspectie de woonkwaliteit van de Antwerpenaars verbeteren. Dus ik dacht wel dat de Vlaamse Ombudsdienst deze dienst wel eens mocht contacteren.
Water Link wist het zo te draaien dat ik bepaalde facturen niet had betaald. Dat had echter niets met mijn klacht te maken en ik vind het fout dat de Vlaamse Ombudsdienst die redenering overnam.
 
Om toch even verder op de betaling van de facturen in te gaan: een bepaalde rekening van Water Link bleek bij nazicht, en in tegenstelling tot wat ik genoteerd had, inderdaad niet te zijn betaald. Het betrof hier een bedrag van 53 euro voor de maand september 2014.  Ik heb dat bedrag toen onmiddellijk op de rekening van Water Link gestort. Een ander bedrag had te maken met de aansluiting van het water, waarvan men mij echter nooit op de hoogte bracht. Ik wist zelfs niet eens dat de huisbaas het water had afgesloten voor dat ik het appartement huurde.
 
De Vlaamse Ombudsdienst volgde dus uitsluitend de redenering van Water Link zonder rekening te houden met mijn klacht rond het opmeten van de water-meterstand. Ze wees mij op het feit dat ik mij 'akkoord verklaarde met het feit om alle onkosten van Water Link te betalen' en stelde mij (zoals Water Link) voor als een soort wanbetaler, wat ik helemaal niet ben en helemaal naast de kwestie is.
Omdat Water Link zich door de Vlaamse Ombudsdienst gesteund voelde, begon zij mij aanmaningen en ingebrekestellingen te sturen. 
Ik werd zodanig onder druk gezet dat ik een voor mij onverklaarbare rekening van Water Link ten belope van maar liefst 96 euro tenslotte betaalde.
 
Ik denk dat er zich heel wat mensen in mijn situatie bevinden. Zij betalen tenslotte maar, niet omdat zij akkoord zijn met de factuur, maar omdat zij van alle problemen en op de opéénstapeling van bijkomende kosten willen verlost zijn. 
 
De klantendiensten van Electrabel, Waterlink en de gasmaatschappijen werken als ware incasso-bureau's. Indien er een betwisting is, krijgt men kosten voor aanmaningen, ingebrekestellingen en deurwaarders. Bovendien wordt ermee gedreigd om het water, de gas of de elektriciteit af te sluiten (wat weer bijkomende kosten voor de her-aansluiting met zich meebrengt).
Over de facturen valt niet de discussiëren.
 
Op mijn blog http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/ getuigen honderden mensen over het feit dat zij nergens met hun klachten terecht kunnen. 
 
Het is niet de taak van de Vlaamse en Antwerpse Ombudsdienst om voor de frauduleuze en klant-vijandige praktijken van de Energie- Water- en Gasmaatschappijen te kiezen.
 
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
 
Hoogachtend,
 
Jan Boeykens
Van der Meydenstraat 12/2
2140 Borgerhout
 
===
 
Geachte heer Boeykens
 
Bedankt voor uw mail.
Aangezien uw mail in eerste instantie gericht is aan de Vlaamse ombudsman, ga ik ervan uit dat u van hem een antwoord mag verwachten.
 
Mocht u in de toekomst nog vragen en of opmerkingen hebben, verneem ik dit graag van u.
 
met vriendelijke groeten
 
Karla Blomme | Ombudsvrouw
 
====
Foto: André Gantman (NV-A), directeur van Water Link

15-11-14

Justitie: Verzoekschrift ter attentie van minister Turtelboom

minister.Turtelboom.pedofilie

Betreft:

Verzoekschrift om de door burgemeester Johny De Raeve (Open-Vld) van Zonhoven en voormalig Belgisch minister van justitie Annemie Turtelboom (Open-Vld) bij A.M.L van Rooij en J.E.M. van Rooij van Nunen afgenomen identiteit op het adres van de vanaf 1 januari 2011 tot 15 oktober 2012 en vanaf 29 augustus 2013 tot heden door burgemeester Johny De Raeve in het Belgische Rijksregister valselijk geregistreerde onbewoonde woning Hazendansweg 36A, 3520 te Zonhoven op grond van de inhoud van dit verzoekschrift weer terug te geven, waartoe u onder meer op grond van het op 12 november 2012 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde arrest van 25 oktober 2012 (rolnummer: 130/2012) overeenkomstig uw afgelegde eed grondwettelijk verplicht bent, door aan:

  1. Van Rooij, Adrianus Marius Lambertus, bij besluit vanaf 1 januari 2011 wonende op zijn hoofdverblijfplaats Hazendansweg 36A, 3520 Zonhoven (België) met terugwerkende kracht een identiteitskaart te verstrekken;
  2. Van Nunen Johanna Elisabeth Maria, bij besluit vanaf 1 januari 2011 wonende op haar hoofdverblijfplaats Hazendansweg 36A, 3520 Zonhoven (België) met terugwerkende kracht een identiteitskaart te verstrekken;

en dat vóór uiterlijk 15 november 2014 bij kerende e-mail schriftelijk te bevestigen:

Voor de inhoud van dit verzoekschrift d.d. 11 november 2014 verwijzen wij u naar de volgende link:

http://www.mstsnl.net/ekc/pdf/11-november-2014-verzoekschrift-aan-vlaams-minister-liesbeth-homans-van-binnenlands-bestuur.pdf

31-10-14

Water-Link: Klacht bij de Vlaamse Ombudsman

 
De Werkgroep Morkhoven diende een klacht in bij de Vlaamse Ombudsdienst vanwege het geknoei van Water-Link en het achterhouden van brieven aan Water-Link en aan een officiële  instantie.  In het verleden blokkeerde de Post ook reeds de briefwisseling van de Werkgroep Morkhoven in opdracht van de Justitie die de Werkgroep het zwijgen wil opleggen inzake de kinderpornozaak Zandvoort. De brieven werden op 16.10.14 aangetekend verstuurd vanuit Antwerpen maar werden door Water-Link en de officiële instantie niet beäntwoord. De rode antwoordkaarten ter bevestiging van ontvangst die ondertekend hadden moeten terugkomen, zijn na 14 dagen nog altijd niet geärriveerd.

30-10-14

Belgen hebben geen recht op water: water-link Antwerpen (15)

Antwerpen geen recht op water.jpg

Geachte heer Boeykens,

 

Wij hebben uw betaling van 52,81 euro dd. 22 oktober 2014 goed ontvangen.

 

De meterstand werd door water-link op 3 oktober 2014 ingelezen, daar wij van u geen reactie mochten ontvangen op onze uitnodigingsbrief en aanmaningsbrieven. U reageerde voor het eerst op 9 oktober 2014.

 

Mocht u water-link tijdig hebben geïnformeerd betreffende uw situatie, dan hadden wij de opvolgingsprocedure kunnen staken.

Echter reageerde u niet op onze brieven i.v.m. het doorgeven van de meterstand. Vandaar dat wij ons, op 3 oktober 2014, genoodzaakt zagen om een meterlezer ter plaatse te sturen. Hiervoor rekenen wij, zoals opgenomen in onze tarievenlijst, 25 euro aan.

De dienst werd geleverd en dient bijgevolg vergoed te worden. Wij kunnen u enkel aanraden om in de toekomst sneller contact met ons op te nemen. Water-link kan enkel rekening houden met de situatie, indien zij hierover tijdig wordt geïnformeerd.

 

Mogen wij u dan ook vragen het openstaand saldo te vereffenen?

 

Met vriendelijke groeten

 

Nathalie Byl • Juridisch assistent Water-link • Mechelsesteenweg 66 • 2018 Antwerpen • www.water-link.be

-------

van: Nathalie Byl <Nathalie.Byl@water-link.be>

aan: Jan Boeykens <werkgroepmorkhoven@gmail.com>

 

datum: 28 oktober 2014 14:48

19:53 Gepost door slaapkamer-expert in Actualiteit, Antwerpen, huurdersbond, Klacht, Nieuws, water-link | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

23-12-13

Verhuizen in Sint-Gillis: Klacht bij de stafhouder

Brussel, 23 december 2013

Orde van advocaten bij de balie te Brussel
t.a.v. de heer Michel Vlies
stafhouder
1000 Brussel

Geachte Heer,

Betreft: klachtneerleging

Het gaat hier om de volgende kwestie.

Ik woon al bijna vier jaar lang in een vochtige kamer in het huis van xxxx, gelegen in de xxxx te Sint-Gillis (Brussel).

Gedurende de 8 laatste maanden had ik geen toilet meer en moest ik in het café naar het toilet gaan omdat de eigenaar mij de toegang tot zijn appartement op de eerste verdieping, waar ik kon binnenkomen en gebruik kon maken van een aantal voorzieningen, had ontzegd.

Ik had gedurende de laatste 8 maanden ook geen badkamer of douche meer ter beschikking en in mijn kamer bevindt zich slechts een kleine lavabo zonder warm water.
Elke dag moest ik mijn kamer via de tuin en de kelder verlaten.  Aan het eind van elke avond, was ik verplicht om opnieuw via de kelder en de tuin naar binnen te komen.
 
Ik kreeg ook voortdurend te maken met enkele leden van een moslim-familie die de gelijkvloers van het huis tevens betrekt. Toen mij de toegang tot het appartement ontzegd werd, weigerde men, vanwege godsdienstige redenen (al dan niet gesluierde vrouwen), om gebruik te maken van de ingang, WC en badkamer.  In mijn contract staat nochtans dat ik de ingang, de gangen, de keuken, de WC's, de badkamer en het salon kan gebruiken.
Zij worden als zijnde 'gemeenschappelijk' beschouwd. Ik betaal trouwens 165 euro 'lasten'.
 
Ook de Belgische wetgeving is duidelijk voor wat betreft de voorzieningen bij het afhuren van een appartement of kamer.
 
Ik betaal sinds 2009, 540 euro per maand voor de kamer, waarvan dus 165 euro 'lasten'.

Op een bepaald moment, voelde ik me zo ziek en de situatie was zo ondraaglijk geworden dat ik werd gedwongen om het huis te ontvluchten en ben ik in een hotelletje nabij het Zuid-station gaan overnachten.
Nadien ben ik naar Antwerpen 'verhuisd'  waar ik sinds enkele maanden tegen een kleine vergoeding in een reeds lang leegstaand appartement verblijf.

Ik zoek reeds geruime tijd naar een appartement zodat ik kan verhuizen en mij officieel kan inschrijven in Antwerpen. Ik had reeds alles voorbereid om het grootste gedeelte van mijn zaken van Brussel naar Antwerpen te verhuizen.

Het probleem is echter dat de eigenaar en haar advocaat, Meester M, dwars zijn gaan liggen.
 
Ik had de Mter M, waarmee ik een positieve band had, een goede maand geleden gevraagd, om een bemiddelende rol in het conflict met de eigenaar te willen spelen, wat hij aanvaardde.

Zo stelde ik hem enkele weken geleden voor, om in afwachting van een appartement, de huurprijs van 540 euro per maand voor de kamer in Brussel, vanaf december 2013 enigszins aan te passen, wat niet meer dan een redelijk voorstel is.  Ik ontving ter zake geen antwoord zijnentwege. Ook andere vragen die betrekking hadden op de verhuis bleven onbeantwoord alhoewel Mter M. mij in een aantal mails de indruk gaf werkelijk bemiddelend te willen optreden.

De advocaat zette mij wel steeds meer en meer onder druk door te herhalen dat de huiseigenaar mij nog voor het einde van dit jaar uit het huis wilde. Over het aanpassen van de 540 euro huurprijs en de lasten in afwachting van een definitieve verhuis: geen woord.

Gezien hij over een aanpak 'in verschillende etappes sprak', vertrouwde ik hem een tiental dagen geleden ook toe dat ik alles had voorbereid om de meeste zaken naar Antwerpen te verhuizen. Daarbij vroeg ik hem of hij samen met de eigenaar in een parkeerplaats voor de verhuiswagen kon voorzien of tenminste bij de politie of het gemeentebestuur van Sint-Gillis even konden informeren hoe dit geregeld moest worden. Ik ontving echter geen antwoord. Daarop contacteerde ik de gemeentelijke diensten van Sint-Gillis die blijkbaar geen Nederlands verstaan en me al een paar keren vroegen om de nummerplaat van mijn auto op te geven. Ik probeerde ook de politie van Sint-Gillis te bereiken maar moest vaststellen dat de telefoonlijn steeds bezet was.

De advocaat vroeg mij enkel of ik, in plaats van eind december 2013, 'een andere datum voor de verhuis' kon opgeven.

Het bleek een echt dovemansgesprek te zijn en de gedeeltelijke verhuis die ik reeds gepland had, liep in het honderd. Ik voelde mij aan het lijntje gehouden door Mter M die in zijn zogenaamde rol van bemiddelaar, enkel de belangen van zijn cliente verdedigde.

Mter M gaf mij door zijn mailtjes (zonder te antwoorden op mijn vragen) de indruk gaf dat hij werkelijk wilde bemiddelen zodat ik hem alles wat ik deed openhartig toevertrouwde.  Maar achteraf blijkt hij mijn vertrouwen enkel maar misbruikt te hebben.
Dat laatste is zeker niet in overéénstemming met de deontologische code van de Orde van Advocaten.

Terwijl ik door zijn bemiddelende rol juist wilde voorkomen dat de zaak een juridisch karakter zou krijgen, heb ik nu opnieuw de huurdersbond gecontacteerd en zal ik mij eerstdaags tot de vrederechter wenden.

Intussen blijf ik, zonder nog op de medewerking van de eigenaar en de advocaat te rekenen, verder werken aan de verhuis en ben ik intens op zoek naar een andere definitieve woonplaats. 

In mijn schrijven aan Mter M, sprak ik over het feit dat ik al geruime tijd met de vrees leef dat men een aantal van mijn persoonlijke zaken zal doen verdwijnen. Er verdween immers ook reeds een draagbare computer uit mijn kamer waarvoor ik een klacht indiende bij de politie te Sint-Gillis. En doordat men tot 10 maal toe mijn naam van de deur verwijderde (waarvoor ik eveneens een klacht indiende bij de politie) vrees is dat een aantal van mijn brieven niet terecht zijn gekomen.

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Met de meeste hoogachting,
Adres
Postadres
 
PS. Intussen ontving ik van het Gemeentebestuur en de Politie van Sint-Gillis de nodige informatie in verband met het vrijhouden van een parkeerplaats.

Ter info:
Bureau Jongbloed - 'Advocaten en mediation naast rechtspraak: attitude en ervaringen'

20:10 Gepost door slaapkamer-expert in Brussel, Klacht, stafhouder, verhuizen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Huurdersrechten Brussel: Huurdersbond - Syndicat des locataires

Kerstwensen

van:      syndicatdeslocataires <syndicatdeslocataires@gmail.com
aan:  xxxxxx
datum:  23 december 2013
onderwerp:  Les droits des locataires – votre rôle de médiation

Monsieur,

Nous vous remercions pour votre mail.

Afin de traiter au mieux votre problème, nous vous invitons à venir à notre permanence juridique dont vous trouverez les horaires dans la brochure ci-jointe.

Si malheureusement vous n'êtes pas membre de notre organisation, pouvez-vous dans les meilleurs délais régler votre cotisation (première année: 15€/an, ensuite: 12€/an) au n° de compte que vous trouverez dans la brochure ci-jointe, nous vous remercions d'avance.

Cordialement,

Pour José GARCIA, Secrétaire général

Sabrina PHILIPS, Secrétaire

http://slaapkamers-met-zwembad.skynetblogs.be/archive/2013/12/12/huurproblemen-sint-gillis-8012981.html

20-12-13

Verhuizen in Sint-Gillis: Klacht bij de Vlaamse Ombudsman

 
Vlaamse Ombudsdienst
Leuvenseweg 86
1000 Brussel
 
Betreft: Gemeentebestuur Sint-Gillis - klacht wegens een gebrek aan tweetaligheid
 
Geachte Heer,
 
Ik wens hierbij een klacht in te dienen wegens een gebrek aan tweetaligheid bij het gemeentebestuur van Sint-Gillis.
 
Op 15 december jl. richtte ik mij schriftelijk tot het gemeentebestuur in verband met een dringende verhuis zonder dat men mij blijkbaar verstond en zonder dat ik een antwoord kreeg op mijn vraag.

Inmiddels zijn we een drietal dagen verder en heb ik zowat alle diensten van het gemeentebestuur van Sint-Gillis geschreven zonder dat ik een antwoord kreeg op mijn vraag.

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Met vriendelijke groet,

Naam en adres bekend

======================================================================
 
Gemeente Sint-Gillis
Parkeercel
Van Meenenplein 39
1060 Sint-Gillis
 
Gechte Heer Mezosy,
 
Betreft: Verhuis - Vrijmaken van een parkeerplaats
 
Ik zoek eerstdaags een verhuis te doen van Sint-Gillis naar Antwerpen.
 
Probleem is dat ik met de mensen die mee willen verhuizen, een parkeerplaats voor een camionette nodig heb.
 
Hoe kan ik dit het beste regelen ?
 
Moet ik dat met de politie regelen ? Moet ik dat een dag op voorhand aanvragen zodat de politie de ruimte voor het huis kan afsluiten ?
 
In afwachting van een spoedig antwoord, teken ik,
 
mvg
 
Naam en adres bekend
 
---
 
Op 16.12 jl. kreeg ik hierop het volgende antwoord:

Beste,

Kun je me je bord immatricualtion aub.

Wij verblijven inmiddels, Mevrouw, Mijnheer, met de meeste hoogachting.

Cellule Stationnement
Cel Parkeer
Van Meenenplein 39, Sint Gillis
Tel: 02/536.02.81
horodateurs.1060@stgilles.irisnet.be
Administration Communale de Saint-Gilles
Gemeentebestuur Sint-Gillis
Verantwoordelijke
Quentin MEZOSY
http://www.stgilles.irisnet.be/nl/administratieve-diensten/mobiliteit/parkeercel/

===

http://slaapkamers-met-zwembad.skynetblogs.be/archive/2013/12/12/huurproblemen-sint-gillis-8012981.html

03:44 Gepost door slaapkamer-expert in Actualiteit, Klacht, Sint-Gillis, verhuizen, Vlaamse Ombudsman | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |